Vaccination #1 + 2 avklarade.

Daniel:

Kan berätta för er att jag imorse steg upp vid sju på morgonen trots lovet och pallrade mig från Kivik till Lund. Kom fram vid nio-tiden och letade efter Clemensgatan 5 där Vaccinationskliniken ligger. Tänkte nämligen att jag skulle gå på en drop-in tid eller åtminstone få en tid bokad till sprutorna.
Tog ett bra tag innan jag faktiskt hittade rätt och då visade det sig att det låg precis vid Ica på Clemenstorget i Lund. Slapp iallafall långa köer vilket var guld värt. Så efter ca 10 minuter  fick jag gå in i ett litet rum, prata med "tanten" som vaccinerade och sedan fick jag Twin-rix sprutan som skyddar mot Hepatit A och B. Gick ganska smärtfritt. Värk i armen men inget farligt. Nu behöver man inte ta de sprutorna på 10 år!
Bokade in en tid för nästa spruta som jag kommer att ta andra december och sedan ska den sista sprutan tas om ett halvår, när resan är genomförd. BRA!

Avslutar med att tipsa andra som ska ta twinrix om att inte underskatta priset på vaccin. Räknade med femhundra kronor men det var ju lite naivt för det lutar mer åt tusenlappen!

Tills vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0