Klartecken

Sarah:
Jag har inte varit inne på min mail på några dagar nu men när jag loggade in idag såg jag att jag hade fått ett mail från Sten-Åke från Gambiagruppen! Han har kommit hem från Gambia nu och skulle hjälpa oss att hitta en skola för vår undervisning. Jag var allt lite nervös när jag väntade på att datorn skulle ladda klart sidan så att jag kunde läsa. Men nu har jag väldigt glada nyheter till er kära läsare!
Vi är välkomna till Bakau New Town LBS (Lower Basic School) som ligger 10-15 minuter ifrån där vi kommer att bo. Rektorn Mrs Seinacou Lowe hälsade "No problems in the Gambia", vilket känns jätteskönt. Kul att vi blev bemötta så positivt. Vi har fått hennes telefonnummer och kommer att ringa henne för att kolla så allt är okej.
Vi kommer att få undervisa två grupper under en period av ca 9-10 dagar. En grupp från årskurs 2 och en grupp från årskurs 6 då klasserna kommer vara 1-1,5 timme per gång. Sten-Åke har lämnat en lista på vad vi vill göra till rektorn och har förutom information om oss och dagar vi är där skrivit:

·  Wants to do a project using dancing as a way of learning

·  “Improvisation practice such as performing as animals, express feelings, telling stories and creating new dances”

Vi kommer också att försöka visa och lära ut den västerländska danskulturen och hoppas på att få ta del av deras.

Jag har varit inne på skolans hemsida och längtar mer och mer nu. Bakau Primary School grundades 1947 och är en av de äldsta skolorna i Gambia. Där går 1,250 barn (526 pojkar och 724 flickor) 1,000 har sin undervisning på morgonen och 250 på eftermiddagen. Det går 45 barn i varje klass och det finns 30 st klasser. Skolan tar mer än gärna emot volontärer som ger workshops inom kultur och språk, vilket passar mig och Daniel jättebra!
Nu känns det ännu mer verkligt, kan knappt förstå det.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0